O libro é unha novela de aventuras con náufragos onde a acción se ve guiada polos aspectos máis escuros do ser humano. Os nenos e adolescentes sobreviventes dun accidente aéreo encóntranse abandonados á súa sorte nunha illa deserta, así que liberados das ataduras sociais e culturais dos internados de onde procedían, dan renda solta ás características máis perversas do home: crueldade, brutalidade, odio, dominación do máis forte, sadismo e abusos, submisión dos débiles, etc.
Comezamos facendo un repaso a biografía do autor, Willian Golding, destacando os aspectos relacionados coa publicación da súa obra.
Despois, entre todos, fixose a enumeración da algún dos temas que trata o libro:
Comezamos facendo un repaso a biografía do autor, Willian Golding, destacando os aspectos relacionados coa publicación da súa obra.
Despois, entre todos, fixose a enumeración da algún dos temas que trata o libro:
- A autoridade.
- A necesidade de normas na sociedade.
- A natureza do ser humano, bondade-maldade.
- A contraposición entre sistema democrático e ditadura.
- A violencia, e lícito o seu uso ou debe ser erradicada totalmente?
- O medo, xa que con el podese dominar a sociedade. Distinguimos entre o medo psicolóxico e o medo o castigo físico.
A continuación pasamos a analizar os personaxes. Destacando os seguintes:
- Ralf, convertese en xefe, pero sen querer. É maduro e representa a civilización, o orden e o punto de vista adulto.
- Jack, impulsivo, sente envexa por non ser elixido líder, non quere responsabilidades. Representa o salvaxismo, o instinto, a violencia.
- Piggy, branco de toas as burlas debido ao seu físico. É a voz da intelixencia e a sensatez. Representa o lado racional e científico da civilización.
- Aínda que non sexan humanos incluímos á caracola, símbolo da racionalidade e da democracia e ó lume, que representa a esperanza de ser rescatados e que provoca o enfrentamento entre os rapaces.
Finalmente, fálase da posibilidade de traspoñer a sociedade do libro ás clases do noso instituto. Así vemos que:
- Hai grupos de alumnos que exercen o poder, vítimas fáciles polo seu carácter ou forma de ser, hai fortes ou graciosos co seu coro de admiradores, etc.
- Ás veces, amparándose no anonimato do grupo, realízanse accións non convenientes.
Outro tema que sae a debate e a diferencia posible entre o ensino privado e público.Coma no libro, suponse que no ensino privado está a elite, pero esa elite en circunstancias adversas pode sacar o seu lado salvaxe e non reprime os seus instintos básicos.Pola contra, no ensino público maniféstase unha mellor convivencia, xa que a diversidade está máis presente.
Concluímos cualificando a novela de William Golding como psicolóxica, en principio parece unha novela de aventuras, porque dá a sensación de encerro, de estar acurralado. Chega a haber partes que deixan os sucesos á nosa imaxinación, intuímos a traxedia, pésanos o ambiente, pero realmente non se describe nada (sirva de exemplo o acaecido a Simón9 e cando chegan os adultos a reacción é a de dicir "o que pasou aquí, que quede aquí".
Ningún comentario:
Publicar un comentario